close



"What do you think?If a man owns a hundred sheep, and one of them wanders away, ...And if he finds it, I tell you the truth, he is happier about that one sheep than about the ninety-nine that did not wander off. In the same way your Father in heaven is not willing that any of these little ones should be lost"
                                                                                                                       Matthew 18:12~14

I have known a pastor who follows the description so that he doesn't want any one to be lost and finds all lost sheep.

When I went to my church for the first time, I didn't want to be recognized as an unbeliever, especially in a group of Christians. I just had some unclear thoughts in my mind, I just kept silence at a corner and listened to what this propagandist said, this may solve my problems? When I entered the auditorium, I was stopped by Pastor Huang, he opened his note, asking me "What's your name? Do you come here for the first time?". I felt embarrassed but told him my name honestly.

When I was stopped for the seconed time, I wondered how he could distinguish new members? There are more than one thousand members in my church. After the worship, he  introduced God to me ambitiously, I felt he loves God so much that he wants to introduce God to everyone.

Till the third time,  I made representations,"Pastor Huang, this is the third time, my name is recorded in your note". He replied smilingly, "Don't worry, I just write again". After that, he was not sure about what's my name, but he could recognize me. A year later, I encoutered my senior high school classmate, she told me the same story..

I think that Pastor Huang must be a close friend of God, he wants to find all lost sheep as a shepherd. 

"一個人若有一百隻羊,一隻走迷了路,你們的意思如何呢? ... 若是找著了,我實在告訴你們,他為這一隻羊歡喜,比為那沒有迷路的九十九隻歡喜還大呢!你們在天上的父,也是這樣不願意這小子裏失喪一個。" 
                                                                                                                      馬太福音18:12~14

我認識一位牧師,他就像經文裡描述地一樣,一直尋求迷失的羊群,不願有人失喪。

第一次到教會,也不知道為什麼很怕被人認出來,我只是心裡有些困惑,我只想安安靜靜地坐在角落,聽聽看講道的人說些什麼,或許會解決我的問題,而混在一群基督徒中間,我實在不想被認出來"你跟我們不一樣",就在我要進入會堂時,被黃牧師攔了下來,他馬上拿出他的記事本說,"你叫什麼名字? 第一次來嗎?" 我的感覺非常地尷尬,也只能老實地告訴他我叫什麼名字。

之後,我並沒有每個星期都到教會,第二次被攔下來的時候,我心裡很納悶,教會的人數很多,約有一千多人,黃牧師怎麼會知道誰是新來的,我再一次告訴他我叫什麼名字,主日結束後,他熱切地介紹這個信仰給我,讓我第一次感受到有人如此愛神,想把神介紹給所有不認識祂的人。

直到第三次被攔下來後,我才抗議地說,"黃牧師,你已經問我第三次了,你的簿子上已經有我的名字了",牧師仍笑笑地說,"沒關係,我再記一次。"從此之後,黃牧師雖然不一定每次都能記得我的名字,但他總算認得我了。約過了一年,我在教會遇見一位高中同學,當我們說著黃牧師的時候,她也是笑笑地說,"我之前也是這樣被問了三次,你叫什麼名字"。

我想牧師一定跟神很親近,像牧羊人一樣,要找回所有迷失的羊群。


素描 / Sketch
牧師的手 / hand of pastor

原照片作者:陳炳勳弟兄

arrow
arrow
    全站熱搜

    smallwing 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()